23 mars, 2011

Äkta eller fejk Odd Molly 506?

Tyvärr cirkulerar det massor av kopior på OM!
Jag har haft möjligheten att jämföra 506 Tenfold knit äkta vs. fejk.
Tog då en massa bilder och hoppas det kan hjälpa andra att skilja dem åt.
Den äkta (stl 4)köpte jag själv hos iisa i Malmö.
Tyvärr töjde den sig redan efter ett par timmar så jag ville ha en mindre som jag köpte på tradera....
Den var utan tvekan fejk!
Säljaren tog tillbaka den utan protester och jag köpte en hos Ajabaja kids istället(stl 2).
Vågade inte chansa igen!
Den tillhör nu en av mina favoriter som jag älskar.




När man har dem intill är skillnaderna stora:


Den ljusa är kopian.



På orginalet är garnet fäst mellan varje bokstav.
På kopian löper det slarvigt och löst.


Etiketten är mindre på kopian.


Lappen i nacken likaså.



Extraknappen ligger i en plastpåse istället för den i tyg (eller spets på vissa modeller)
Tvättlappen är mycket styvare på kopian.
Den är gjord i ett helt annat material! Kanske nylon eller liknande.


Den mörka är orginalet.


Tagsen är mindre och skiljer sig i färg.




Orginalet överst.



Hoppas detta kan vara till hjälp om du är tveksam.
Lycka till!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar