26 oktober, 2012

En märklig tragisk historia.

För ett par år sen fick min väninnas katt ungar och den ena flyttade hem
till vår chefs familj.
Till slut hade väninnan bara mamman kvar.
En underbart tillgiven och mysig katt.
Även ungen hade samma härliga lynne.
 
Och så igår när vi åt frukost på jobb ringde chefens son
och berättade förtvivlat att han hittat katten överkörd på väg till skolan!
Pojken hade burit hem den döda katten.
Så det blev begravning och de gjorde ett fint kors tillsammans.
 
Senare på kvällen hade någon gjort ett inlägg på Höörs hemlösa katters
sida på facebook att det låg en överkörd katt i Höör.
Hon hade lagt upp en bild på halsbandet och jag blev alldeles kall!
Det hade jag köpt till väninnans katt och mycket riktigt...
Hon gick till det angivna stället och där låg hennes älskling!
 
Även denna gången var döden omedelbar vilket är en
pytteliten tröst i denna tragiska historia.
 
Nu är även mamman begravd med ett fint hjärta som sten.
Men vad är oddsen för detta??!
 
Sen kan jag inte förstå varför man inte stannar om man kör på ett djur!!
Tänk om hon överlevt och var väldigt skadad!
Hemska tanke!
Hon låg mitt i gatan när en vänlig kvinna lyfte undan henne och
kollade halsbandet efter namn.
Eftersom inget namn fanns så tog hon en bild.
Annars hade ingen vetat vad som hänt.
 
Tur att det finns vänliga själar som bryr sig!
 
 
 


1 kommentar:

  1. ja det var en märklig historia....mor o barn ville nog vara tillsammans.
    Kram Titti

    SvaraRadera